5/25/11

L'alarma (25 de mayu de 1808).

Nun día como hoi, unu más nesti estáu permanente de mentira política, ente reflexones electorales d'a media perrona y declaraciones prefabricaes en think-tanks a sueldu, paezme sano re-lleer les pallabres d'otros políticos asturianos, yá muertos y escaecíos, qu'entendieron el so llabor pol país (con estes lletres) d'una miente valiente, pero igual de muerta y escaecía. 

Porque, anque paeza mentira imaxinales nes llingües de los más "cabezaleros políticos" que pisen la Xunta Xeneral de nueso, eses nes que namás paez vivir la mediocridá y la sordera, dixéronse:

9 de mayu de 1808. Sesión de la Xunta Xeneral asturiana. En viendo la postura de dellos miembros del conceyu énte la invasión francesa, Joaquín de Navia Osorio, Marqués de Santa Cruz, llevántase y glaya esti discursu: 
La tierra que pisamos quisiera yo se abriese en este instante y nos tragase a todos para que sepultase en sus entrañas tanta pusilanimidad y cobardía. Quédense en su abyección y en su egoísmo los que se resignen a ofrecer sus cuellos a las argollas a que les remachará el usurpador, pero yo marcharé solo a encotrar sus legiones al confín de Pajares con un fusil, cuya bayoneta clavaré al primero que intente poner en él su planta. Me matarán y pasarán sobre mi cadáver, si no lo hiciesen pedazos; más la posteridad sabrá que hubo un astur leal y bizarro que murió resistiendo solo la invasión de este noble suelo".
A lo que respuende emocionáu l'alférez de navíu Manuel Miranda Gayoso:
 “Yo no tengo la dicha de haber nacido en Asturias, pero hijo adoptivo de tan noble país, seguiré al ilustrado y esforzado patricio, Marqués de Santa Cruz. No morirá solo, no: moriremos los dos, peleando en Pajares o en Arbás".
Otru tiempu, otra pasta.